Tuesday, August 3, 2010

Sebulan suda....@UIA

Salam untuk semua..sedar tak sedar dah hampir sebulan aku kat Uia ni..perasaan???haha~~hanya mampu tersenyum..secara jujur lagi ikhlas,aku rasa biasa ja..so..so..tapi,actually..ada kelainan sket r..compare to last 2sem..sem ni aku amik 7subjek..hamik kaw..huhuhhu~~~bukan niat dihati nak tunjuk terror ke hapa..juz aku nak abes cepat..tinggal lagi 7subjek..if aku berjaya add kesemua 7subjek tu next sem,means..I can grad bln 4 tahun depan...i hope so..paling lewat pon bulan 6..tapi kena amik shortsem la..(argh...xsuke3..)tapi..aku harap sgt dapat abes next sem walaupon aku taw aku bakal grad dengan CGPA yg kurang memuaskan..(sorry ye mak n abah..huhu~~~)hmm..ada lagi satu kelainan dis sem..apa??..haha~~I’m not MRC(mahallah representative committee a.k.a AJK hostel)any more...happy ke tak?..of coz happy...setelah sekian lama tak menikmati kehidupan sebagai seorang pelajar yg normal.aku bukan bemaksud sapa2 yang jadi MRC tu tak normal..tapi,lama dah aku tak menikmati hujung minggu tanpa gangguan atau lebih tepat ke’busy’an beprogram..but i know,i will miss ke’busy’an 2 sume..(nada tabah)ok..come back to story perasaan aku kembali ke class...dis my time table:
Monday&Wednesday: Strategic mgt a.k.a SM(10am- 11.20am),Islamic banking&finance a.k.a IBF(2pm-3.20pm),Service Mktg a.k.a SMktg(3.30pm- 4.50pm)
Tuesday&Thursday: Internet Application a.k.a ITA(8.30am-9.50a.m),Malaysia Business Law a.k.a MBL(10am-11.20am),BI(11.30am-1pm),Investment Analysis a.k.a IA(3.30pm-4.50pm)

My opinion about these subjects(untuk setakat 3minggu pertama ni la kan...hehe~~~)

1. Strategic Mgt- nama lecturer Sir S.dlm class ngantok tapi Sir suka tanya..so,kena pura2 pay attention..hohoho~~~bila kena tanya,buat2 confident..hehe~~~tapi Sir aku ni cam byk ilmu,respect sgt..
2. IBF- nama lecturer Sir m.s..sumpah aku cakap..class plg bosan abad ini...kalo dlm class,aku rasa mcm ngah tido sambil mata tbuka...jam plak aku rasa cam tak bgerak..gile ngantok..tp,Sir asyik aim aku je(perasan je kowt)...ngah aku mengelamun la dia nk dtg kt meja aku,siap bg contoh..aku ni pon pura2 bg positive reaction..angguk2..haha~~~gile plastik!!!siap penah 1 hari tu,Sir xde suara..dia suh aku panggil nama sorg2..amik attendance..padahal,bley je pas2 attendence sheet tu..aku ni dah rasa mcm cikgu sekolah rendah panggil nama sorg2..huhuhu~~~nasib aku la..
3. SMktg- nama lecturer Sir O...class agak best cz Sir suka bcerita..aku plak suka mendengar walaupon cerita Sir berulang2..ala2 tgk Astro gitu..haha~~~layankan je la..
4. ITA-class plg awal abad ini.coz pukul 8.30pg..tp,kira ok la kowt cz dekat ngan mahalah aku..walaupon class start 8.30am..kalo aku mandi pkul 8 pun masih sempat tiba kat class sharp..(harus la aku kagum..haha~~)class ni aku plg suka bpoya2..kenapa???limaza??hehehe~~~c0z...bley guna internet..time ni ar aku nak buka FB ka..email ka...apa saja yg ana suka..muahahaha(gelak jahat...)ala...relax ar de...Sir xkesah..atenye class internet..lalalalaa~~~
5. MBL-class ni paling aku suka..10bintang..lallalaala~~~walaupon org kata law sgt membosankan..tp,untuk MBL,aku tak rasa begitu..tahniah diucapkan kpd lecturer MBLku yg sgt bkaliber..Mdm Zu...thumb up for u...tp xtaw la untuk minggu2 seterusnya kan..hohoho~~~so far,ok la...
6. BI-mesti ada yang tertanya2 n tak kurang gak yang gelak2..kenapa la kena belaja BI lagi...hello!!!!ni bukan BI SPM taw..BI UIA..haha~~~kitorg kena wat mini-research(the worst part,ada presentation.individual plak tu..huhuhu~~)penat la gak..mencari bahan+nak kena interview lecturer segala..adohai...(Ya Allah..tabahkan la hambamu ini..huhuhu~~)
7. IA-and my last subject for dis sem...investment analysis..macam gempak..padahal,aku tak paham apa2 pon...perlu memupuk kan minat terhadap subjek ni..huhuhu~~~my lecturer Sir A..orgnya sgt sempoi...tapi,sempoi2 pon berbisa..bley kata setiap minggu ada kuiz..terbaik ah Sir..kuiz plak dari paper Starbiz...so,dis sem,aku akan menjadi pelajar yg sgt rajin membeli paper Star..(juz 4 dis subjek..huhuhu)..no more gossiping article..juz need to read business paper..OMG!!!!

Erk!!!aku terlupa satu lagi class aku la..class skill recreation...ala,macam class kokurikulum ar...sem lepas camping kat tg.malim..dis sem,rumors kata kat pulau pangkor...wish me luck..wa..aku takut nak bkayak kat laut..kat tasik ok lagi..huhuhu~~~
Dats oll about my study time table for dis sem...juz hope i can catch up and score all the subjects..hhuhuuhu~~~

No comments:

Post a Comment