Friday, July 16, 2010

HoMeStAy@AiR mAnIs,SaBaK BeRnAm




Halu my frenz..juz nak kungsi pengalaman my 1st program for dis sem…almaklum la..org busy la kata kan..haha~~~programnya ialah homestay@air manis…aku ingat kan program cuti2 malaysia..jalan2 cari makan..tp,rupa2nya,program anak angkat..but dat not a big problem for me…jnji program jln2 gk..hehee~~and the best part,kitorang tak yah brsusah payah buat apa2..sume diuruskan pihak homestay..i like!!!!(thumb up)..meyh aku gtaw antara aktiviti2 kat sana secara kasar..nanti I’ll elaborate later kat bawah k…antara aktiviti2nya ialah:lawat kilang padi,lawat kilang kerepek+bahulu(sambil melawat,makan sample yg disediakan..haha~~),makan nasi ambeng(aktiviti makan memg aktiviti wajib aku..hoho~~)g tengok kelip2(I loike dis activity),g cari remis(best sgt2),warnakan corak batik(terserlah bakat semulajadiku..lalala~~~),karoks(my new passion..haha~~)..n sesi perpisahan…(sob..sob..sob..)…before balik UIA,sempat singgah kilang nata de coco..(makan free lagi..haha~~~)but dis is my 1st experience join program anak angkat…sgt teruja…now..aku akan becerita dengan lebih detail…mari melayan gmbar2 ku di sana k…penat la nak bercerita..hehe~~zasss….layan….


tara!!!!inilah nasi ambeng..pergh..sedap wa cakap sama lu...hohoho~~

sesi menganyam ketupat..seumur hidup pandai makan ja...kali ni try buat sendiri..the best part..aku buat jadi k...lalalaa~~~

aktiviti mencari remis..best gila..mula2 emo coz tak dapat cari port yang ada remis besar2..tp,bila dah jumpa lubuk,wah la wei...tak mo balik rasa..hhehehee~~~
bersama adik angkat..mak n ayah angkat sibuk..so,tak byk gambar ngan dorang...but nice to know them....biar pon dorg serba sederhana,tp..layanan dorg memg best..thanks a lot to mak,ayah n Jali(adik yg nakal)

berposing di kandang kambing...baru ku sedar..aku takut ngan kambing..muahaha~~~atenye...dia nak menyondol aku..mawnya tak takut..hehe~~
ketekunan dan kesabaran yang terserlah ketika mencanting batik..hohoho~~~(i like!!!)

kilang nata de coco our last destination...best sgt2...

ni sume partcipant+committees homestay@air manis yg manis2 org nya..hehehe~~~


No comments:

Post a Comment