Thursday, July 15, 2010

JaLaN2, SeSaT JaLaN BeRsAmA YUE


7th July dah balik ke UIA walaupon sem baru buka 12th July…hari yg penuh onak&duri bersama Yue…supposedly aku balik UIA 11th July,tp disebabkan ada program mahallah 9th-11th July,so,kena la balik awal sikit..suka@tak???..biar la aku ja yg taw…lalalla~~~but I hope dat programme will be a meaningful programme…sumpah aku akan emo kalo program ni tak best..hohhoho~~~

Bebalik kepada tajuk post aku kali ni,napa aku kata jalan2,sesat jalan bersama yue?..cam ni alkisahnya..yue(merangkap my BFF)datang dari Johor n 1st time nak turun bas kat bukit jalil…disebabkan aku ni BFF terbaik di dunia(sekali-sekala nk takbur+perasan..haha~~),aku pon senang hati nak g jemput dia kat bukit jalil..g pon,dekat je bukit jalil n rumah mksu aku(kat sg besi)…almaklumlah excited mode nak jemput BFF punya pasal,aku keep on text yue tanya dia dah sampai mana..tak taw la yue menyampah ke tak ngan aku yang asyik bertanya..tapi aku taw,yue tak kan menyampah ngan aku..hehe~~~paling last yue text aku gtaw dia dah kat tol sg besi..so,aku dah get ready nak g jemput kat bukit jalil la..aku pon naik la lrt dari sg besi ke bukit jalil…baru je masuk lrt..pintu tetutup, yue call..tanya aku...
.”camna nak g bukit bintang”aku ni dengan blur lagi tak paham situasi yue,aku pon tanya kat yue..”buat apa nak g BB?..tak sempat check in la nanti..”ku sangka kan yue nak g BB beli apa2@jumpa sapa2..akan tetapi,rupa2 nya…bas yg yue naik tak berhenti kat bukit jalil,tapi kat bandaraya..aku ni plak dah nak smpai stesen bukit jalil..hohoho~~~aku pon gtaw kat yue suh dia amik monorel g stesen hang tuah..then aku jumpa dia kat sana…aku assume dia paham la direction aku..yg aku plak turun kat stesen bukit jalil,then beli tiket baru untuk ke stesen hang tuah..walaupon aku sedar ramai mata yg memandang n pelik tindakan aku itu..but who’s care!!!selamba je la…but ada gak yg care..huhuhu~~~ada la plak guard STAR tanya napa aku turun n beli tiket lain..”napa dik, salah stesen ke??”aku pon ngan bangganya jawab..”aah,salah stesen(dah la beg berat nak kepohci tanya2 plak..marah betul aku..dalam hati je la tapi..hehe...)but aku meneruskan perjalanan ku dengan terus naik lrt n berharap takde apa2 masalah lagi…sampai je kat stesen hang tuah,aku tunggu yue kat luar stesen..tunggu punya tunggu,tak sampai2 juga..risau plak aku..gpon aku kejar masa,takut mahallah ofis tutup n tak sempat register..merempat la jwbnya..aku pon call yue utk satu kepastian..rupa2nya..dia tersalah naik monorel yang arah ke titiwangsa…adohai..macam2 hal..tp,sian nye la kat yue..dah la penat2 dari johor,kena plak merempuh pelbagai halangan..sabo ye yue…huhuhu~~~aku still menanti dgn penuh kesabaran kat stesen hang tuah..sampai je yue kat depan stesen,kitorg terus gerak coz nak kena tukar tren kat msjid jamek untuk ke terminal putra…smpai je terminal putra terus amik teksi..tak mampu dah nak tunggu bas..so, the end untuk hari ni….cam tu la critanya…jalan2+sesat jalan bersama yue..tp yue la lagi penat n dasyat..dalam satu hari je,macam2 public transportation dia naik..dr STAR,monorel,PUTRA…sampai je UIA,tersangat la penat+lapar..kitorg mkn buffet..mlmnya,tersangat la penat…so,tido dengan nyenyak nye..ZZzzzzZZzzzz….btw,still appreciate dat moment..why??ntah la..hahaha~~~


No comments:

Post a Comment