Saturday, July 3, 2010

cemburu@sayang

1 sesi luahan perasaan...

sj nk kongsi 1story..aku mungkin seorg perahsia..tp actually,bukan aku nk sorokkan apa2 especially dr kwn2 baik aku..juz aku xnak dorg boring dgr cerita yg xbfaedah..xsmua org bley jd pendengar yg setia..so,better aku tulis kt sini n sp rasa nk baca,bley baca..hehe~~whateva..juz bc my 1st story k...

setiap pasangan mesti menginginkan satu hubungan berteraskan bukan sahaja kasih sayang malahan kesetiaan..untuk memastikan ianya berlaku..memerlukan kepercayaan kedua-dua belah pihak…kenapa tiba2 aku jiwang semacam?..ngee~~jangan salah anggap not refer for me ok…lalalallaa~juz nak kungsi pengalaman when jealous menguasai diri….bukan sahaja merosakkan hubungan kedua-dua belah pihak but also pihak ketiga..aku cerita ni cz aku jd mangsa keadaan.tak ada niat nak menyalahkan sesiapa,juz untuk dijadikan pedoman n peringatan kepada semua pasangan kekasih di luar sana..he….

tapi la kan…kalo korg punya pasangan langsung xde perasaan cemburu if korg kuar ngan sumbody else berlainan jantina…ha…ada la 2 sumthing wrong anywhere..ngee~~bkn apa..cemburu tandanya sayang..kalo xda langsung…zero(0) jealousy..may be dia dh xsayangkan anda..baik kaji balik..tapi..kalo dh cemburu membuta tuli..sgt lah tak patut…bukan sahaja pasangan korg akan rimas,lemas n berkemungkinan rasa terkongkong especially lelaki…dorg neyh ego tinggi..if dorgnye girl suka cemburu tak tentu hala…petanda tak berapa baik la alamatnya hubungan dorg..

tapi lumrah lah lelaki ni kengkadang suka menggatal ngan pompuan lain..bukan nya cz nk curang ke apa but sumtimes dorg ni saja je buat cam 2..ada sesetengahnya nak tgk girl dorg nye reaction but ada gak yg sememangnya ‘gatal’….tapi better selidik la dulu…jgn main serang je.memg la korg akan nampak cam aku back up kaum adam untuk melakukan sesuatu yg salah..bukan meyh..pompuan pon ade gak cam 2..bezanya,pompuan lebih berniat nak test guy dorg sayang dorg ke tk..kalo guy plak..memg kekadang nk mggatal..kalo dpt girl yg kuat cemburu habes r…

hurm..skrg aku nak relate kan dgn 1 tragedi…cam ni..satu hari aku di tuduh spoiler oleh awek member aku..sangat lah sakit hati..tp may be salah aku gak kowt salah time call member aku tu..tp xley r awek dia serang aku cam tu..suppose dgr r penjelasan dr pihak aku gak..aku call member aku 2 cz nk minta maaf..2hari sebelum aku call 2 ,member aku ade call aku tp aku boolayan cz ngah busy wat asgmt…so..dia cam bengang n letak phone..aku pon ngan selamba xrasa bersalah apa2 time 2 cz ngan concentrate wat keje n minggu 2 sgt la busy..tp selang 2 hari lepas 2 aku cam pikir tindakan aku salah..kalo la aku yg call dia wat cam tu..memg bengang gila..he…gpon paling last contact raya ari 2..tapi apa yg menyebabkan aku diserang awek die..juz cz aku call dia time dorg ngan date..memg la salah aku gak..salah timing tol la kan call time 2..ngee~~tapi yg aku rasa cam nak sekeh2 member aku cz sapa suh dia angkat phone..bley jer xangkat..so..lepas tu awek dia ajak dia blah n kata dia penipu..ingatkan habis kat situ…takde maknenya…esoknya..dia hantar msg kat aku..bley tahan ayat…dh la dlm class..tgah nk kuiz…wah…sgt ‘berbunga-bunga’hati aku dpt msg2 dia..aku try explain but nak taw apa dia ckp…aku bg alasan..wahlawei…sgt menguji kesabaran…tak puas ati lg…dia post plak kat facebook aku pompuan gedik..gegegegege…rasa cam nak boom bg hancur bdk tu..seb baik xley.kalo tak jd cam kes altalantuya..lalalala~

walau cam ne pon,aku paham dia sayangkan member aku tu..masalahnya..aku tak teqingin langsung kat member aku tu..gpun aku tumpang happy dorg bersama..so..what the problem?..dia kena fhm,aku kwn ngan member aku tu sebelum dorg kenal lg..tak adil bg kitorg cz juz because of dia jealous..aku dipersalahkan n musnahkan frenship aku n member aku…but i don’t want this matter become worst..so..better for me be a loser rather than be big spoiler…woit..xley trima aku dikatakan spoiler hubungan dorg..so..aku mengambil keputusan xcntact ngan member aku lg..biarla..aku redo..gpun biar masa yg memulihkan segalanya..

kesimpulannya…..boleh nak cemburu sebab normal la bg setiap pasangan ada perasaan tuh.juz masalahnya..kena tgk situasi gak..kesian sp yg jd mangsa cam aku neyh..sobsobsob..ngee~~walaubagaimanapun,aku doakan dorg berkekalan..lalalaaa~

4 comments: