Friday, September 30, 2011

Jam Melayu

well,assalam and hello semua...


nothing much i want to share but just want to story about punctuality...be punctual is subjective and everybody has their own classification on be punctual...right???

for example,person A may think that be punctual is 5minute before the meeting,person B may think that punctual is on the dot on the time of meeting and person C may think that 15 minutes after the time still accepted to be punctual..

so,if person A,B and C having an appointment together,they will having argument on punctuality..right???but the best decision is to be present before the appointment time..5 to 10 minutes should be ok..why?this situation can help us to have a good impression...its okay for we to wait for others rather than others being wait for us...

okay,story versi BI yg tak berapa betul tu,aku nak reflek kan tajuk entry kali ni...aku bukan nya apa,memang pantang betul aku kalo orang janji ngan aku pukul 10am,tiba2 pukul 10.30am baru mai..2pon betuah kalo mai..ada yg lagi best,pukul 10.30am baru tehegeh-hegeh nak msg kata lewat sikit ea,ada hal..memang menguji kesabaran..memang la aku ni takda kerja lain,just kerja menunggu ja la kan..(emo sat)..ok fine,aku pon penah gak telewat..aku bukan la mulia sgt tapi aku cuba la berubah dan menghargai masa..ni aku nasihatkan diri aku gak..

actually,entry ni aku nak tujukan khas kat bus ekspress aku naik khamis ari 2 untuk balik umah..(nama bus ekspress dirahsiakan..tak baik aibkan orang..hehe~~~)memang ar beli tiket on the spot..panas hati betul aku,coz kat tiket tulis 12.15pm tapi jalan pkul 1pm...bila tanya kaunter,dia kata kira awal la tu dik..kalo tidak kul 2.30pm baru jalan..ewah3..bukan aku nek bus ang free,bayaq okay..tp,sebab tegedik-gedik nak balik penang gak,so redo ja la...yg penting dah selamat sampai..

soklan cepu mas bila sampai rumah, "lama ka cuti??"dengan slumber,"tak dak aihhh,ahad balik kl balik..hehe"...(cerita tambahan)

kla,apa2 pon,kepada yg suka men'delay2'kan masa,please la respect orang lain pon diberi 24jam gak..may be masa orang lain terisi tak sama ngan kita...so,tolong la punctual..kalau rasa2 terlambat sekalipon,tolong inform awal..so tak da la pihak yg menunggu panas hati sgt..wallahua'lam...

adios...

No comments:

Post a Comment