Friday, August 31, 2012

cerpen:cinta muka buku part2


Welcome back... Assalam n halu2 readers...

ari ni dah 1september 2012..rasa cam nak kembali aktif berblog..tapi tak taw r sampai bila bertahan..hehehe~~~ni pon sebab cuti..so,ada masa untuk merapu....jom layan cita merapu aku yang tergendala seketika ari tu...sambungan cita cerpen:part 1 tapi masih lagi berepisod lah...and aku tak taw sambungan nx story ntah bila la aku sempat update..btw,enjoy reading keyh...

Sesampainya Ayu ke kelas Marketing, Ayu terus menuju ke barisan 3dari belakang di bahagian tengah..Tempat duduk biasanya... Bella,classmate Ayu sudah pun men’cop’ tempat untuk Ayu.. Pantas Bella mengalihkan beg tangannya dari kerusi. Ayu pun terus duduk dan menarik nafas panjang...


Ayu: Sir tak masuk lagi??? Tanya Ayu sambil mengeluarkan test pad dan pencil casenya

Bella: Dah...dia keluar jap. Copy notes... ko apehal lambat?? Singgap Lab Komputer dulu ke mek??

Ayu: Aaah..print notes sket...kan next week Quiz Management...

Bella: Baguslahhhh..Ke ko g usha Fb ko dulu...

Ayu hanya tersengih

Ayu: Alahhh...sambil2 lahh...tapi internet Lab,lembab macam siput...

Bella: Dah free,maw taw lahhh...

Ayu: Hurmmm...eh, Bella...aku ada benda nak tanya ko...ko kenal Fb sapa2 nama Anak Soleh x?ko ngan aku mutual fren kowt..aku stalk tak dapat apa2 maklumat ...bengang aku...

Bella: Eh ,ko ni apesal tiba2 tanya ni?macam sumthing wrong sumwhere je....

Ayu: Tak...macam ni,si budak Fb ni,add aku kat Fb..dah la ber’ana’ ‘anti’ segala ngan aku..pastu nak kenal aku lah...what so everlahh..so,aku nak taw arr makhluk Allah ni sapa..yang menyebabkan aku lagi curious,ramai mutual fren ngan aku plak tu..tapi bila aku stalk,tak dapat info apa2..ko kenal tak?

Bella: Ntah,tak perasan plak aku..ko taw je la aku ni  main approve je..takde masa nak korek info sapa add aku segala...tak kuasa aku..alah,senang2 ko block je lahh...macam tak biasa...ko pehal kecoh2 sangat ni?pelik aku....

Ayu: Ntah aku pon tak taw tapi aku memang nak cari sapa makhluk Allah ni..ko tolong aku....Aku rasa...
***belum sempat Ayu menyudahkan ayatnya,lecturer Marketing masuk...perbualan mereka terhenti seketika***

----to be continue----

No comments:

Post a Comment