Sunday, September 5, 2010

1st time pakai selendang dan contact lense....

halu2...semakin aktif meng'update' blog....hehehe~~~tengah tak de keje and kebohsanan teramat..so,sini la tempatnya yg sesuai..dari bercerita kpd org yg tak sudi dengar,baik tulis an...sapa rasa nak baca,sila la baca..tiada paksaan..ok2..bukan nak cita pasal ni sebenarnya..

actually...entry kali ni aku nak citer pengalaman pertama2 kalinya aku memakai selendang dan contact lense..bukan la bermaksud nak riak ke apa ke.ntah tiba2 rasa nak meng'gedik' melaram sakan..hehe~~..so,juz saja nak kungsi crita..ngee~~~aku ni tak pernah rasa nak pakai selendang coz rasa cam melekat kat kepala ku yg bulat ni..hohoho~~~contact lense plak aku takut nak pakai..g pon,power mata aku agak tinggi..tp,member aku ada jual..so,aku cam 'terbeli'..bley trima ke alasan tu??haha~~the most important thing,perasaan ingin cuba 2 ada..nak dijadikan crita,aku melaram pakai la selendang and lense(colour hazel) hari ni..aku on the way balik kg sebenarnya...dari KL ke Butterworth..naik bus kat Bukit Jalil..bukan nak kata apa la kan...pagi yg indah hari ni,tiba2 hujan time aku nak kuar dari rumah Maksu aku kat Sg.Besi..aku teringat kata2 mak aku..kalo kita buat sesuatu yg tak pernah2 dibuat,"hujan la alamatnya..."bukan nak percaya benda khurafat...saja ja..kadang2 bila teringat kata2 org tua ni,boley wat aku tersenyum..banyak betul la benda2 yg tak berkaitan nak dijadikan bahan..berbalik ngan crita aku,aku terima ja la hari ni hujan..ok..meredah hujan dengan tenang..nampak cam renyai2,tp cam kuyup gak ar..tak pe la dugaan..hurm..tiket bus kul 9pg..bus lewat 10minit..but perjalanan alhamdulillah clear..tapi,aku ni la yg tak berapa selesa..dua tiga kali gak ar meng'adjust' selendang...tak selesa!!!!rasa nak jerit ja..tapi kena control coz dalam bus...may be coz banyak gerak..ye la..bangun tido..bangun tido..tido plak bukannya statik..kejap2 ke kanan..kejap2 ke kiri..huhuhu~~~serabut la rasa..niat dalam hati nak betulkan kat toilet..memang cantek sgt la...bus tak berhenti hari ni..may be sebab puasa kowt..wa...camne ni..buat2 kool...ok la..selamat sampai kat Butterworth walaupon dalam keserabutan...terasa mata2 memandang ke arahku(perasan sebenarnye kowt..haha~~)terus menuju ke toilet nak betulkan apa yg patut sementara menunggu my daddy datang jemput..hari ni nak mengada lebey2 coz puasa kan..hehehe~~~slalu balik naik bus sendiri je sampai rumah..kat toilet aku betulkan selendang..baru terasa confident ku kembali..hehhee~~~lense pon aku cuci and pakai balik...boley plak ada budak dalam toilet menangis tengok aku buka lense..katanya aku keluarkan bijik mata..nak gelak..tapi...tak tergelak..malu plak rasa..cepat2 je pakai semula lense and keluar dari toilet...risau plak kang histeria budak 2..macam2 hal..keluar toilet dgn penuh keyakinan..hehee~~tunggu la my daddy..nampak je keta abahku,aku terus ke arah keta..baru je masuk and duduk..tiba2..keta tak ley start...wa..apakah lagi dugaan hari ni??abahku suruh adik laki aku turun and tolak agar boley start..aku tak sampai ati la plak..aku dah la 'ringan'..tak tertolak kang..aku pon rela hati turun and tolong skali tolak keta..bayangkan dengan penuh elegant pakaian aku hari ni,kena tolak keta..adush...malu..tp,pasrah je la...dah bley start..kami meneruskan perjalanan...keta kesayangan abah aku buat hal skali lagi..kali ni kat traffic light plak..saje je keta abahku nak naik kan'saham' aku...kena tolak g skali..kali ni,memg banyak gila keta,motor,segala kenderaan ah tgk gelagat aku and adik aku tolak..semput pon ada..dah la penat traveling journey dari KL pon tak abes..posa plak 2..aduh,terbayang2 air sejuk..haish..dugaan...kali ni lagi best..tak ley start gak..penyudahnya,berhenti tepi jalan..wah la wei..ramai gila datang dengan niat membantu..aku sgt hargai walaupon muka rasa tebal 10inci..huhuhu~~~siap van jabatan pertahanan awam pon berhenti tanya apa masalah..aduhai..nasib2..tapi,ada sorang maca(uncle india)tolong..dia keje pomen(mechanic)..dia kata problem ngan bateri keta..dia bley tolong belikan and tolong pasang..abah aku pon on je la..nak cepat and terdesak..wlaupon abahku tak puas hati ngan cas yg maca 2 kenakan...(agak mahal)tp,terdesak punya pasal,layankan je la...kami pon selamat sampai ke rumah...begitula alkisahnya...hari yg agak malu bagi ku..lebih memalukan,time aku nak melaram la jadi benda2 gini..apa2 pon,aku percaya ada hikmah..(ayat redo)..that all....
p/s:if korang rasa crita and tajuk entry tak related...hahaa~~harap maaf k...huhuhu~~~~

No comments:

Post a Comment