Tuesday, November 30, 2010

~kenangan continue 2~

halu2..mesti korang pening baca entry2 aku..lompat2..kejap crita pasal kenangan sekolah..kejap crita pasal crita jepon..kejap crita tipu..tak organized kan..huhuhu~~~ntah aku pon cam serabut...tak kesah la...k,ni aku nak sambung last part crita kenangan aku time kat MRSM Balik Pulau time aku form4&form5..actually..kat mrsm..banyak crita sedey dari crita happy coz aku memang xmo p pon mrsm...rela paksa..nak buat cam na dah family suruh..aku ni kan 'bdk baik'..so,ikut ja la..byk tragedi2 sadis berlaku time kat mrsm..tak sanggup plak nak crita..huhu~~tapi,aku xmo crita sdey2..aku nak crita part happy ja..hm..cam ni critanya..enjoy reading k...

kat mrsm,aku ni sgt2 low profile..aku tak rasa,aku ada ka takda dalam class tu,tak da beza...sgt berbeza ngan perwatakan aku time kat smk bakti.. aggressive,suka cari pasal..hehehe~~~tapi,aku enjoy ja my life cam tu kat mrsm..hmmm..story paling happy yg aku ingat ialah time activity week..cara pembelajaran kat mrsm ni lain sket..serius!!kami ada 2jadual berbeza..minggu addmath and minggu math moden..tak paham??hurm..cam na nak explain ea..cam ni...cam ni..kalo minggu add math,kami tak akan blaja math moden..tapi subjuct2 lain still blaja la..xpaham jugak??susah la nak terang..yang pasti,kalo minggu add math,subject math kami adalah add math sahaja..kalo minggu math moden plak,subjek math kami adalah math moden sahaja..subjek2 lain sama cam sekolah2 lain la..kalo still tak phm,never mind..gpon,aku bkn nak crita pasal study sgt..aku nak crita pasal minggu aktiviti..minggu ni best sgt coz tak yah blaja..yes!!!slama seminggu kami tak blaja apa2..juz main2..hehehe~~banyak la aktiviti2 yang kami kena buat..contoh..dikir barat,boria,nyanyi..macam2 la..best sgt..dan aktiviti wajib minggu aktiviti ialah kami kena jadi wakil delegasi sesebuah negara..setiap satu class akan di'assign' dua negara..so,kami kena la tunjuk pakaian tradisional,culture,bahasa,bendera dan apa2 saja yang melambangkan negara yang kami wakili...class kami dapat negara arab dan zimbabwe..so,kami divide kpd dua group la..group arab and group zimbabwe...aku jadi wakil group zimbabwe..sgt happening...dorang memang terbaik...aku juz turut ja apa dorang wat..aku memang tak kreatif..utk tunjukkan pakaian perempuan zimbabwe,kami pakai baju kelawar..sumpah klakar weyh..huhu~~yang lelaki pakai baju pagoda ngan seluar..pastu dorang wat daun lilit keliling pinggang..ala2 orang asli..memang aku salute abes la kat group aku..suma sporting..memang best la ingat2 balik..dah siap suma2..kami kena present kat dewan..bley plak ada sorang mamat group aku reka lagu zimbabwe..ntah bila masa blaja bahasa zimbabwe pon aku tak taw..tapi untuk group aku,bdk2 laki ja present sambil nyanyi lagu tu..wah la weyh..klakar abes..yang lagi best,group kami,negara zimbabwe,dapat 2nd price untuk pakaian kreatif...no 1 dapat kat class yg wat negara mesir..memang kreatif..siap dorang set up ala2 piramid kat class dorang..yang kami ni,set up ala2 zoo..siap seludup pasir bawa masuk class..hahaha~~~memang best..class2 lain pon tak kurang hebatnya..memang la dorang2 ni kreatif2..bayangkan..ada satu class tu,dorang design baju kembang utk perempuan dari rangka payung...ala,baju gaun mat salleh dulu2 tu..yang kembang bulat kat bawah..yup..dorang wat dari rangka payung..sumpah cantik+kreatif..tabik spring..aa2 pon..tu suma tinggal kenangan..wlaupun secara jujur aku benci blaja kat mrsm,tapi..aku tak sangka,masih ada kenangan2 manis utk aku ingati..picture2 kat bawah ni aku selongkar kabinet..terjumpa..tak banyak sgt..gambar memang salah satu cara utk mengabdikan memori..huhuhhu~~~

 take 5 selepas penat set up class

geng zimbabwe 

4J&5J MRSM BP 04/05

p/s:the end utk sesi imbauan kenangan sekolah menengah..walaupon tak semua aku bley critakan..cukupla utk tatapan korang..lain2 kenangan,biar la aku abadikan dalam hati..ceewah..hahahaa~~~k2..adios

No comments:

Post a Comment