Friday, November 26, 2010

~kenangan~

salam semua...halu2...masuk penghujung tahun ni,genap 5tahun aku tinggalkan alam persekolahan...kenangan???memang banyak kenangan indah n ngeri...standard r kan...nama pon student...entry ni aku nk kongsi serba sket pglaman2 aku kat sekolah menengah...napa sek.menengah je??ala..ni pon may be tak smua crita aku bley story..coz amat la banyak n ada sesetengah dah ter'corrup' dr memory aku ni..hehehehe~~~k,1st skali aku nak gtaw aku ni ada 3 sekolah berlainan sepanjang aku nak menghabiskan sisa hidup sebagai pelajar sekolah menengah..why??hehehe~~~ops...bukan sebab aku kena buang sekolah k...sorry sket..btw,i'm a good student ea..lalalalla~~~ala...aku ni tukar2 sekolah coz my father pencen time aku form 1..so,form 1 aje aku sekolah kat SMK Jugra..then form 2&form 3 SMK Bakti(byk yg salah anggap ngan nama sekolah aku ni..bukan sekolah bdk2 jahat k...sekolah menengah biasa...juz nama je..harap maklum)lpas dpt result PMR...kena mengikut kehendak keluarga p MRSM Balik Pulau..(rela paksa...huhuhuhu~~~)oleh yg demikian aku ada 3part kenangan yg berbeza-beza time sekolah menengah..hohohho~~unik dan menyeronokkan...okes,story begin...

form 1....

alkisahnya,form 1 aku class 1amanah kalo tak silap..crita menarik semasa form1 aku agak kelupaan coz lama dah kowt..yg ingat sket2 la..1st story yg paling ingat ialah..aku pernah join trip berbasikal g bukit jugra...means,kitorang gather kat sekolah,then g sama2 ke bukit jugra berbasikal...jarak dr sekolah aku p bukit jugra 2 bley tahan gak ar...tapi,almaklum la..g ramai2...tak terasa sgt..actually trip ni organized by club sejarah..aku club sejarah ke???oh no3X....aku sesaja join coz cikgu sejarah class aku cikgu penasihat club sejarah...g pon aku memg free je ari sabtu tu...tarikh aku tak ingat sorry...hehhehe~~~bley kata separuh class aku join trip ni..and campur ngan ahli club sejarah..hm..meriah gak la...yg best nya,dalam org lain sibuk2 ready nak kayuh basikal gerak ke bukit jugra,ada la plak sorang mamat ni...ala2 nak tackle aku la konon..perasan sat...hahhaa~~aku ni agak rapat and ramah ngan kengkawan laki time form 1...so,aku layankan je la...dia dok panggil aku awek basikal merah..yup..basikal aku kaler merah..dr jauh bley kenal basikal aku park baik punya kat garage basikal..hehehe~~~member2 laki aku yg lain dah usha aku semacam coz budak 2 agak annoying..tp,aku tak kesah pon..saham ngah tinggi kan.layannnn.hahhahaa~~~kitorg pon berbasikal sampai ke kaki bukit jugra..park basikal kat kaki bukit and then ber'jogging'(walking ja actually..hehehe~~)sampai ke puncak..aku and my best fren apeq a.k.a shahira pon b'jogging bersama2..and si bdk annoying tadi pon join sama..member2 laki aku yg lain masih m'usha'..jeles???ntah..tak pasti..aku malas nak amik port...yg membanggakan aku,aku girl 1st sampai kat puncak...lalallalala~~~hebat kan???(ada nada riak di situ..hehehe)dah sampai puncak,kitorg makan2...and ada yg b'gambar...time form 1 ni,aku tak suka b'gambar...serius!!!pasal apa ntah..tp..aku nak citer 1 tragedi yg aku pon tak sangka aku sanggup buat...ala2..aksi berani mati la..huhuhu~~~malu seyh...kan aku ni rapat ngan bebudak laki class aku,so..memg rapat la..tp,macam kucing ngan anjing pon ada..slalu b'cakau...kami ni ada satu tabiat yg bila ku pk2 balik..sgt la bodoh...kami ada satu aktiviti wajib kalo bjumpa..apa??kami slalu main pijak kasut...kira kalu pakai kasut putih..alamatnya memg habis itam la...kira sp bley pijak kasut sapa2 plg byk,plg hebat la..bodohkan??dah la aku sorang ja bdk pompuan main cm 2..lagi 3 org member aku lelaki..adola..memg sah2 la aku slalu kalah...eh tak3..aku slalu menang coz..memang tradisi la..laki mengalah ngan pompuan kan...baru gentleman..hehehhe~~~i like!!!k2..bkn aku nk cita pasal main pijak2 kasut..aku nak wat intro je..actually time ngah kusyuk makan2 lepas penat daki bukit,ada la salah sorang member laki aku ni baik punya g pijak kasut aku..aku tak kesah sgt coz kasut sport..tak kotor sgt..tapi...aku ngah minum time 2..aku nya tindakan reflek tersgt la cepat..ntah mcm mn,aku boley g sembur air kat dia...dah depan2 cikgu suma ngah tgk..aduhai...malu sesgt...nasib la dia...free2 je kena  air jampi mulut aku..aduh..rasa malu yg tak terkata bila cikgu kata..kamu ok ke tak wahida??aku plak yg kena..dorang bley plak gelak menyetan...sakit hati...bdk yg aku cita awal tadi ala2 nak tackle aku pon nampak skali situasi berkenaan..confirm kena reject dah aku..hahaa~~~ishk3...bila aku pk2 balik,memg aku menyerlahkan kebodohan sendiri..napa la aku wat cam 2..serius menyesal..malu???tok sah cakap la...rasa muka setebal getah skrap kowt...malu1000X...tapi,memang aku rindukan member2 lama aku time form1..ntah apa la dorang buat skrang..actually banyak lagi peristiwa yg melucukan aku penat buat time form 1..aku ni cam tak bapa matured g la time form 1..so,memang sgt bodoh dan annoying...aku hanya mampu tersenyum bila pk2 balik..ok next kita continue ngan crita kat SMK Bakti plak..utk kisah form 2&3...

tapi cam dah penat menaip...nantilah I smbg k...sampai sini la..but,wait n see...haha~~~

No comments:

Post a Comment