Wednesday, February 2, 2011

high heels

salam...halu3...smpai bertemu lagi..hmm..entry kali ni aku nak bercerita pasal high heel..knp high heel??aku bkn jenis yg memakai high heel or yg obses ngan fashion especially high heel..tp,ntah la..aku cam tertarik nak story pasal kasut b'tumit tinggi..bukannya apa..aku cam tertanya-tanya,napa la kaum sejenis aku ni,ada yg sgt obses utk kelihatan cantik wlaupon menyakitkan diri sendiri..aku ni penah la gak try pakai heels,wedges la tapi...(pembetulan..bukan potato wedges ok..wedges adalah sejenis kasut tumit tinggi..nanti aku tunjuk picture kat bawah)pakai wedges pon aku dah sakit kaki bagai nak rak..apatah lagi la kalo nak pakai kasut yg b'tumit halus..OMG!!i can't imagine how long i can survive..seriously..huhuhu~~~tapi,still ramai perempuan suka pakai heels..kenapa??aku pon tertanya2 soklan 2...

sampai la satu hari ni,aku tgk 1 cita jepon..dia ada la ckp napa perempuan suka pakai heels walaupon b'risiko..ye la..kalo salah langkah,mawnya tekehel buku lali..tak pasal je kena check in masuk hospital..huhuhu~~~dalam cita 2 dia ckp,pompuan yg pakai high heel ni penuh dgn confident..dorang ni rasa puas melangkah dgn pakai heels..hmm..aku pon cam tak paham sgt sama ada statement tersebut boleh diguna pkai coz aku still tak reti pakai heel..huhu~~

lagi 1 statement yg aku sgt lucu dgr ialah..cara memilih heel disamakan ngan cara kita(perempuan)memilih pasangan hidup..kenapa??ok..keterangan utk support statement ni cam masuk akal la gak..huhuhu~~ok cam ni..ada golongan perempuan2 yg pilih heel coz ianya cantik(hansome),branded(berada),selesa(understanding),or juz nak try(ni paling teruk la..huhuhu~~~)sorry 2 say.jgn la plak ada jejaka2 yg hangin ngan statement aku ni plak..ni juz my opinion dr tgk cite 2 ok..dont be so emosi...hohoho~~~gpon,nak pilih heel ni,bukan boley main agak je..kena ikut saiz yg sepadan ngan kita(perempuan)..yela..kalo tak,memg bertambah berisiko la si pemakainya kalo heel yg dipilih longgar@ketat..nak pilih heel kena betul2 sepadan..tak percaya??cer la try..memang bagi kaum lelaki isu pilih kasut hal remeh..tp,kalo korang paham situasi and perasaan si pemakai..baru la bley komen..ye tak..aku pon bkn arif sgt bab2 heel ni tp still la kena amik taw coz terdesak2 kena gak pakai..almaklum la..kalo dah pompuan 2,pompuan jugak..tak kan la nanti time kawin nak pakai sneakers..maw nya aku kena humban ke parit ngan mak aku..ehehehe~~~

kesimpulannya,kpd jejaka2 di luar sana..kalo meneman cik awek anda membeli heel..byk2 la bsabar k..perempuan n shooping memg sinonim..lelaki n duit pon sama..hahahaha~~~

women and heel...sgt sinonim

contoh kasut b'tumit halus


contoh wedges shoe

man and heel??sgt tak sesuai..hehehe~~~

No comments:

Post a Comment