Friday, April 29, 2011

part time cuti sem

halu3..assalam semua...dok kat umah jadi malas plak nak update blog..hurm..setelah lebih kurang 2minggu bcuti kat umah,mula rasa buhsan..huhu~~cam ni la manusia..tak penah bsyukur..hari2 rutin aku hanyalah tido,makan,tgk tv..so,tpikir la nak cari part time..napa baru skrg??hehhe~~no comment..ngee~~~

okes2..nak cita aku apply keja apa..hurm..actually aku kalo bley nak keja ofis..jadi kerani cam tu..keja ofis hour..dok dlm ofis ber air-cond..(demand kan...huhuhu~~)tapi susah plak nak cari kat area rumah ni..gpon takda transportation nak p keja jauh2..aku nak keja ni coz nak isi kekosongan masa cuti+nak cari experience..tu ja...(okay2 aku tipu)sebab utama nak duit poket..materialistik??ala..aku cari duit untuk diri aku sendiri..tak minta sedekah kira okay what..emokah daku..eh tak3...cool2 ja..

impian nak keja ofis..tapi..well..kita merancang,Allah merancang..and sesungguhnya perancangan Allah sebaik2 perancangan..aku dpt keja cikgu..cikdu sandaran?bukan!!!cikgu ganti??pon bukan!!hishhh malu la nak gtaw..huhu~~dapat jadi cikgu nursery je..(tak baik gelak okay!!)tu je rezeki aku..takpe la..aku bsyukur..may be ni yang terbaik coz aku memg tak da pengalaman nak mengajor..minat???ada la..kalo tak,memang tak kan apply weyh...

okay ni bukan gambar nursery yang bakal aku ngajor-gambar hiasan-

cikgu apa???ni lagi malas nak story..sumpah malu..huhu~~ok,sejujurnya aku minat math..so,jadi cikgu math???
bukan cikgu math!!!

dah tu,cikgu bahasa???


pon bukan!!!

errr..err..actually...jadi cikgu....huhuhu~~~


aah..cikgu bahasa arab...wa...napa la aku sentiasa bjodoh ngan bahasa arab..huhuhu~~~

sabo je la..ada gaya ustazah ke aku ni??aisey man..tapi takpa,aku cabar diri aku sendiri untuk laksanakan tanggungjawab yg dibagi ni..aku start keja selasa depan(3may).wish me luck!!

harap sangat aku bley harungi..memang  la tak teruk sangat ajar budak2..tapi,kerenah budak2 4,5,6 tahun ni aku tak ley pandang rendah..buatnya nanti ada yang meraung kalau aku tengking,tak pasal je..kena muhasabah diri dan kena banyak bsabar ni..nerves memang nerves..tapi aku juz bley tunggu dan lihat ja nx week..apa yang bakal terjadi..aku yang mengajar@aku yang diajar..huhuhu~~~

apa2 pon tq kat owner nursery baitul ummi,bertam putra  yang sudi amik aku jadi part timer kat sana..insya allah aku akan kerja sehabis baik..sumpah nerves..huhuhu~~~

2 comments:

  1. gud luck ustazah...lalala...
    ajar anak2 dgn baek ye..:)

    ReplyDelete
  2. huhuhu~~~slamat b'praktikal gak cikgu...hohoho~~~

    ReplyDelete