Tuesday, October 19, 2010

ERTI SAHABAT DI MATA KAU& AKU

ni mood sentimental k...actually tak da kna mengena ngan apa2 pon...juz keserabutan melanda,so,terbit la sajak@puisi yg ntah apa2 ni..so,baca la ea....

wahai sahabat....

jika kau bertanya kenapa aku bersahabat dgnmu,ini jawapannya....

aku bersahabat dgn mu....bkn kerana paras rupamu,

aku bersahabat dgn mu....bkn kerana hartamu,

aku bersahabat dgn mu....bkn kerana tarafmu,

aku bersahabat dgn mu....kerana KAU adalah KAU...

dan aku pohon kau kekal menjadi diri KAU sendiri kerana aku masih mahu bersahabat dgn mu...

tetapi....

kenapa kau memilih bersahabat dengan DIA,bkn nya aku...

adakah kau bersahabat dengan NYA kerana paras rupanya....

adakah kau bersahabat dengan NYA kerana hartanya...

adakah kau bersahabat dengan NYA kerana tarafnya...

siapakah DIA di matamu..dan siapakah AKU di matamu....

sedangkan kau sering terlupa...

tatkala kau menangis,aku yang kau cari...

tatkala bersedih, aku yang kau dampingi...

dan tatkala kau buntu, aku yang setia di sisimu...

tetapi...

tatkala kau gembira,dia yang kau cari...

tatkala kau tertawa dia yang kau dampingi...

tatkala kau ceria, kepadanya kau pergi...

tiada niat mengungkit, tiada niat membangkit..hanya meluahkan segelumit rasa...

kerana aku sedar...KAU adalah KAU...dan AKU adalah AKU...

mungkin salah ku terlalu memberi harapan..sedangkan sedikit pon kau tak pernah rasakan...

walau apapon terjadi,aku tetap di sini...begini...dan kekal begini...walaupon kau akan terus berlalu...dan berlalu...

moral of the story:bersahabat seadanya....kita boleh berharap..tp kita tak boleh memaksa org sukakan kita..biar la kita dah jd sebaik mungkin,tp...baik di mata kita tak semestinya baik di mata org lain...buruk di mata kita tak semestinya buruk dimata org lain...hohhooho~~~~

No comments:

Post a Comment