Friday, February 10, 2012

apa yang kita mahu

assalam...

sekarang ni,aku dalam process mencari kerja..dalam sibuk men'drop' resume,aku terpikir..sebenarnya,apa yang aku nak...belajar amik degree business administration..terlalu general..kerja apa yang sesuai ngan aku?memang la ramai yang cakap jangan terlalu memilih kerja..tapi,aku nak tanya korang,secara logiknya..korang mesti nak juga pilih job yang sesuai ngan korang kan..contoh macam aku,tak kan tiba2 jadi tukang masak pulak kan??mesti ada yang cakap"why not??"memang la tak salah...tapi,ntah la..apa guna 4+setahun setengah ko tunggang tebalik study segala..ntah la...ada gak member2 aku yang amik engineering tapi end up ngan buka bisness...hurmm...speechless

yes,kita merancang,Allah merancang..tapi perancangan Allah itu sebaik-baik perancangan..aku just bdoa yang akan dapat kerja yang sesuai..kalau suruh pilih,aku tak taw...aku tak taw hala tuju aku..hadoi...ada yang suggest involve ngan marketing tapi...aku tak suka wat sale..ada yang suruh try akaun..oh,serius aku just ada basic knowledge ja..cannot3!!!training consultant???huh..presentation pon tgagap-gagap...aku ingat nak involve administration work je..ada plak yg ckp rugi je amik degree coz admin ni kalau setakat SPM pon dah lepas...wa...ntah la..serabut pikir...rasa nak balik umah,jadi suri rumah ja(ye2 je nak jadi suri rumah,masak pon fail..haha~~~)

may be blom tiba masanya lagi..Ya Allah,i pray for the best..please lead me and guide me to choose the right path..Amin....

p/s:fyi,sebenarnya aku dah mula buhsan ngan keje part time kat office..tunggu masa nak chow ja...haha~~~

1 comment: