Friday, February 3, 2012

dear smokers

assalam...

halu2 semua...

tajuk entry kali ni pasal smokers a.k.a penghisap rokok...just nak share sumthing...sebelum aku wat apa2 statement,aku nak gtaw aku bukan nak prejudis or nak kata aku anti ngan smokers ni...tapi just my opinion..aku rasa smokers yg suka suki hisap rokok tanpa pedulikan keadaan sekeliling sgt lah selfish..i repeat SELFISH!!!!

o ok..kalau ada segelintir smokers ni kata,diorang ada hak nak smoking dan orang lain takda hak nak menegur,its fine...kitorang fhm,korang spend duit korang sendiri..so,suka hati lah kan..korang tak ganggu hidup kitorang pon and tak usik 1sen pon duit kitorg..yes,itu betul...tp,korang kena ingat..kitorg ni pon ada hak menegur sebab asap rokok korang,mggangu kesihatan kitorang...macam aku,aku memang tak ley bau asap rokok..automatik sakit pala..so,moral of the story..kalau korang nak sgt smoking,please la cari tempat yg jauh dari orang ramai...kalau sestengah tempat yg ada smoking area,tolong la masuk kat situ...hisap la bkotak2 pon..aku tak kesah...

napa tiba2 aku tulis pasal ni???actually,dah selalu terkena yg smokers yg tak respect others..walaupon dorang yg jelas2 salah,kita plak yg dipersalahkan..boley pulak sesetengah dari dorang ni suh aku g jauh2 kalo tak mo hirup udara tak segar tu...aigooo...tak paham sungguh aku...sapa yg salah sekarang??hurm...

last but not list...dear smokers,kalo korang nak mati,aku tak kesah..tapi jangan jadi pembunuh org2 yg ada hak utk hidup lebih lama...memang ajal maut ketentuan Allah tapi...ntah la...lu pikir lah sendiri....

wallahua'lam...adios!!!!

1 comment: